سه دلیل سیاه شدن مغز گردو
نوشته شده توسط : زهرا

سه دلیل برای آنکه مغز گردو سیاه می شود

مغز گردو وقتی در بازار طرفدار زیادی دارد که روشن و پر باشد حالا برای رسیدن به گردویی پر و خوش طعم لازم است تا به یکسری از فاکتورهای بسیار مهم توجه لازم را داشته باشیم.نهال گردو برای رشد به یکسری شرایط و رسیدگی ها نیاز دارد.در اینجا چند دلیل مهم سیاه شدن مغز گردو را بیان می کنیم.

بیماری و آفات درختان گردو

بیماری ها از مهم ترین دلایلی می باشند که موجب می شود تا گردو و مغز آن سیاه شود.برای مثال بیماری بلایت در ابتدا به درخت قسمت برگ ها رسیده سپس گردو را سیاه کرده و در نهایت مغز گردو را از بین می برد و رنگ آن را تیره می کند.

بهتر است به آفات و بیماری ها توجه لازم را داشته باشید.

آبیاری و تغذیه نهال گردو

درختان گردو بسیار قدرتمند و گسترده هستند که برای رشد و باردهی به یکسری از توجهات نیاز دارند آبیاری و تغذیه همیشه به عنوان دو فاکتور بسیار مهم تلقی میشدند و بهتر است به این دو مورد توجه لازم و کافی را داشته باشید.آبیاری به روشن شدن مغز گردو بسیار کمک می کند و از طرفی کوددهی در کیفیت بسیار موثر می باشد.

شرایط اقلیمی منطقه کاشت

شرایط آب و هوایی یکی از مهم ترین فاکتورها در رشد و بازدهی درخت گردو می باشد اگر هوا بشدت گرم باشد طوری که گردوها دچار سوختگی شوند گردوها میسوزند و در نهایت شاهد سوختگی مغز گردو خواهیم بود.

برداشت گردو

بهتر از به برداشت گردو توجه لازم را داشته باشید و به محض اینکه زمان برداشت رسید گردوها را از روی درخت بچینید.وقتی در زمان زیادی در پوسته سبز بماند کوجب سیاه شدن مغز گردو می شود.

برای داشتن باری با کیفیت و طعمی بسیار عالی بهتر است به یکسری از فاکتورهای بسیار مهم توجه لازم را داشته باشید.

نهال گردو چندلر

 





:: برچسب‌ها: نهال گردو , انواع نهال گردو , خرید نهال گردو , قیمت نهال گردو , نهال گردو چندلر , نهال گردو چندلر , نهال گردو فرنور ,
:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: